contact met christelijkcontactVeel gestelde vragen
Ik ben een
Zoek een
afkomstig uit tot
met foto
Leden login  Gebruikersnaam:   Wachtwoord:      | Inloggegevens vergeten
Nieuws
Al bijna 12,5 jaar getrouwd
15-02-2015
Dankzij ChristelijkContact hebben wij elkaar leren kennen. Dat is nu meer dan 13 jaar geleden. Eerst een profiel aangemaakt en er kwam een reactie die aansprak.
Wij hebben in die periode ongeveer 20 mailtjes over en weer gestuurd....msn of chat..bestond toen nog niet.. Ook zagen we elkaars foto niet. Maar na...meer

Facebook
30-03-2012
Wij nodigen je van harte uit om ook gebruik te maken van onze facebook pagina....meer


Al het nieuws


Succesverhalen
Met deze man wil ik oud worden

door Webmaster

Na een rumoerige tijd, waarin ik even geen behoefte had aan contact.
Had ik besloten om mijzelf vorig jaar weer aan te melden op de site.
En in juli kwam ik een profiel tegen van een man, die mij wel aansprak.
Hier besloot ik op te reageren, ook al woonde hij niet naast...
meer

Alle verhalen
Stuur jouw verhaal


Veelgestelde vragen

Lidmaatschap

Hoeveel kost Christelijk Contact?
ChristelijkContact biedt een volledig gratis lidmaatschap aan al haar leden. Wel heeft de redactie op democratische wijze drie goede doelen uitgezocht waar leden geheel vrijwillig geld naar over kunnen maken. Klik hier voor meer informatie.

Kan ik mijn lidmaatschap voortijdig beëindigen?
Je kunt je lidmaatschap voortijdig beëindigen door in je ledenmenu op de button “beëindig lidmaatschap” te klikken. Je gegevens blijven vanaf dat moment wel in de database van ChristelijkContact staan, maar zijn niet meer toegankelijk voor leden. Dit doen wij zodat je bij een volgend lidmaatschap je profiel weer gemakkelijk kan heractiveren.

Ik wil mijn beëindigde lidmaatschap weer heractiveren – hoe doe ik dat?
Dit doe je door ons een e-mail te sturen, met daarin in ieder geval je gebruikersnaam. De redactie zal na goedkeurig je profiel weer heractiveren naar een volledig lidmaatschap.

Inloggen

Hoe krijg ik een gebruikersnaam en een wachtwoord?
Je kunt tijdens je registratie je gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Deze inloggegevens kan je gebruiken nadat je jezelf hebt geactiveerd.

Hoe activeer ik mijn lidmaatschap?
Nadat je jezelf hebt geregistreerd krijg je van Christelijk Contact een e-mail met daarin een activeringscode. In deze e-mail staat ook wat je met deze code moet doen.

Ik ben mijn wachtwoord of gebruikersnaam vergeten. Wat nu?
Je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam weer opvragen via de link “inloggegevens vergeten” op de homepage. Ons systeem maakt automatisch een nieuw wachtwoord voor je aan, welke je wordt toegestuurd. Nadat je bent ingelogd kan je, wanneer je wilt, dit wachtwoord aanpassen via de link “verander wachtwoord” in het ledenmenu.

Mijn profiel

Hoe bewerk ik mijn profiel?
Je kunt je profiel bewerken door op de link “bewerk" naast "Mijn profiel” te klikken in je ledenmenu. Nadat je dit hebt gedaan verschijnt er een pagina waarop je vrijwel al je gegevens kunt aanpassen. Vergeet niet op de button “opslaan” te klikken, nadat je alles hebt aangepast.

Kan ik mijn profiel tijdelijk verbergen?
Je kunt je profiel (tijdelijk) verbergen door op de profiel-bewerkingspagina ‘nee’ te selecteren bij de optie “Andere leden mogen zien dat ik online ben?”. Het omgekeerde (je profiel wordt zichtbaar) kan door bij deze optie “ja” te selecteren.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Je kunt je wachtwoord veranderen via de link “verander wachtwoord” in het ledenmenu. Nadat je je wachtwoord hebt veranderd, moet je opnieuw inloggen.

Hoe werkt “mijn matches”?
Mijn matches werkt met behulp van de gegevens die je hebt ingevoerd bij je zoekvoorkeuren. Met deze gegevens wordt een lijst gegenereerd met leden die het best bij je passen. Natuurlijk heeft ons systeem het wel eens mis, daarom kun je altijd gebruik maken van onze zoekopties.

Hoe plaats ik foto’s bij mijn profiel?
Je plaatst foto’s bij je profiel door in je persoonlijke leden menu, naast “Mijn fotogalerie” op de button “bewerk” te klikken. Op de pagina die vervolgens verschijnt kan je meerdere foto’s plaatsen en bewerken.

Zijn mijn foto voor iedereen zichtbaar?
Foto’s zijn standaard voor iedere bezoeker van ChristelijkContact zichtbaar. Alleen leden kunnen foto’s uitvergroten naar het originele formaat. Voor niet-leden is alleen een mini-foto zichtbaar.

Ben ik verplicht een publieke foto bij mijn profiel te zetten?
Nee, dit is niet verplicht, maar wel aan te raden. Uit statistische gegevens blijkt dat profielen met foto populairder zijn dan profielen zonder foto.

Kan ik mijn foto’s ook verbergen voor bepaalde (niet-)leden?
Je kunt in je fotogalerie je foto’s ook naar een privé-album, of eigengemaakt album uploaden. Deze albums kan je beveiligen met een wachtwoord, zodat ze alleen toegankelijk voor leden zijn voor leden aan wie je dit wachtwoord hebt gegeven.

Zoeken

Hoe kan ik zoeken naar andere leden?
Je kunt zoeken naar andere leden via de link “uitgebreid zoeken” of de link “eenvoudig zoeken” in het ledenmenu. Nadat je een van deze links hebt aangeklikt, kan je zo veel of zo weinig zoekcriteria invoeren als je wilt.

Wat is een “vriendenlijst”?
Nadat je een interessant lid hebt gevonden is het mogelijk dit lid toe te voegen aan je vriendenlijst via de link “voeg toe aan vriendenlijst”. Via deze lijst kan je gemakkelijk terugnavigeren naar leden (vrienden) die bij je passen, zonder de zoekopties te gebruiken.

Wat is een “”favorietenlijst”?
De favorietenlijst komt overeen met de vriendenlijst, met als uitzondering dat deze lijst speciaal bedoeld is voor leden die je meer dan gewoon leuk vindt.

Berichten sturen en ontvangen

Wat gebeurt er wanneer iemand mij een bericht stuurt?
Wanneer iemand jou een bericht stuurt, ontvang je daarover automatisch een e-mail via het adres dat je opgegeven tijdens de registratie. Je kunt vervolgens dit bericht lezen via de link “berichten” in het ledenmenu.

Hoe kan ik reageren op een bericht?
Je kunt op een bericht reageren door simpelweg op de link “antwoord” te klikken. Deze link is weergegeven onder het desbetreffende bericht.

Via mijn emailadres wordt aan mij bekend gemaakt dat ik een bericht heb ontvangen op de website, maar ik kan dit bericht niet terug vinden. Hoe kan dat?
Dit kan verschillende oorzaken hebben: Een lid dat jou een bericht stuurt, kan dit bericht ook weer verwijderen voordat jij dit bericht gelezen hebt.
Het is ook mogelijk dat een lid zichzelf afmeld bij ChristelijkContact.nl nadat hij of zij jou een bericht heeft gestuurd.
Tenslotte is het mogelijk dat de redactie een bepaald lid blokkeert omdat hij of zij de algemene voorwaarden niet respecteert. Hierdoor zijn reeds verstuurde berichten van dit lid niet meer opvraagbaar.

Blijft mijn persoonlijke emailadres verborgen voor andere leden?
Je emailadres wordt door Christelijk Contact niet bekend gemaakt aan andere leden. Het is op dit moment ook niet mogelijk om zelf je emailadres bekend via een bericht; je emailadres wordt automatisch verborgen.

Waarom wordt mijn bericht soms niet verstuurd?
Ons systeem logt leden na 25 minuten inactiviteit automatisch uit, om zo je privacy te beveiligen. Het typen van tekst wordt door ons systeem als inactiviteit gezien. Ons systeem kan geen berichten verzenden van leden die niet zijn ingelogd, en daarom is het verstandig lange berichten eerst te typen in een externe tekstverwerker om ze vervolgens te kopiëren naar het invoerveld op ChristelijkContact.

Kalender

Wat kan ik doen met de kalender?
Op de kalender kan je verschillende (christelijke) gebeurtenissen vinden. Deze gebeurtenissen kan je voor jezelf opslaan onder “Mijn gebeurtenissen”. Wanneer een gebeurtenis plaatsvindt, word je automatisch gewaarschuwd.

Kan ik zelf ook gebeurtenissen toevoegen?
Ja, dat kan. Dit doe je doormiddel van de button “Voeg toe”. Wanneer je hierop klikt verschijnt er een formulier waarmee je jouw gebeurtenis kan delen met alle andere leden van ChristelijkContact. Je kunt ook een bepaalde gebeurtenis (bijvoorbeeld een afspraakje) delen met een door jou geselecteerd lid.

Overige communicatie

Bepaalde links werken niet in mijn ledenmenu. Wat is het probleem?
Sommige links (bijvoorbeeld “mijn profiel” of “bekijk profiel”) op ChristelijkContact werken via een javascript, en daarom moet je webbrowser hiermee om kunnen gaan. Bij ChristelijkContact gaan we er van uit dat bezoekers gebruik maken van standaard webbrowsers (bijv. Internet Explorer, of FireFox) met standaard instellingen. Een standaard instelling is dat het gebruik van javascripts is toegestaan. Wanneer dit niet het geval is, kan je het gebruik van javascripts activeren via de algemene instellingen van je webbrowser.
Wanneer je bijvoorbeeld van Internet Explorer 7 gebruik maakt, klik je via "Extra" - "Internet Opties" - "Geavanceert" op de butten "Opnieuw instellen", om het bovenstaande te realiseren.
Zorg er ook voor dat je pop-up-blok-programma uitstaat, of zo is ingesteld dat ChriselijkContact.nl gebruik mag maken van javascripts.

De chatbox wordt niet geladen. Wat moet ik doen?
Wanneer de chatbox niet wordt geladen, bestaat de kans dat je geen, of een te oude Flash plugin hebt. In dit geval kan je deze plugin hier downloaden en installeren.

Een bepaald lid gedraagt zich asociaal in de chatbox, Wat moet ik doen?
Stuur Christelijk Contact in dit geval de gebruikersnaam van dit lid, en eventueel een kopie van de chatsessie toe. Christelijk Contact zal wanneer nodig actie ondernemen.

Wat zijn “knuffels”?
Wanneer je geïnteresseerd bent in een ander lid kan je in plaats van een bericht, ook een knuffel sturen. Deze knuffel verschijnt dan in de “knuffels lijst” van het desbetreffende lid. Het omgekeerde kan ook: andere leden kunnen jou ook een knuffel sturen. Knuffels zijn minder persoonlijk dan berichten, en zijn daarom vaak minder effectief wanneer je echt graag contact met iemand wilt.

Kan ik bepaalde leden blokkeren?
Je kunt bepaalde leden blokkeren, wanneer je geen contact met ze wilt. Dit doe je doormiddel van de link “blokkeer” in het menu dat boven het profiel van het desbetreffende lid te vinden is.

Kan ik bepaalde leden deblokkeren?
Je kunt bepaalde leden ook deblokkeren, wanneer je weer contact met ze wilt. Dit doe je door in de “geblokkeerden lijst” (te vinden via het ledenmenu) het desbetreffende lid te selecteren en vervolgende op “verwijder” te klikken.

Hoe werkt het forum?
Voor het forum is een aparte helppagina aangemaakt. Deze is te vinden onder “faq” op het forum.


(c) 2000-2017 ChristelijkContact
Webdesign: Viesrood Ontwerpers